V úterý a ve čtvrtek se i naše III. třída proměnila v motýlí učebnu!

V úterý jsme si pomocí výukové prezentace zopakovali základní pojmy jako vajíčko, housenka, kukla a motýl a společně jsme prošli celý vývojový cyklus motýla. Pak přišla na řadu motýlí matematika, při které děti počítaly motýly a zábavnou formou si procvičovaly sčítání. Další část projektu byla zaměřena na rozvoj smyslového vnímání. V senzorických boxech děti se zavázanýma očima podle hmatu zkoušely rozpoznat, co drží – motýlí vajíčko, housenku, kuklu nebo samotného motýla. Následovalo třídění vajíček podle barev, skládání jednotlivých fází vývoje motýla z názorných pomůcek a také jazykové hry se slovy a písmeny, která se k tématu vztahovala. Závěr dne patřil tvoření. Na dotykové obrazovce si děti zkoušely namalovat vlastní housenku nebo ji vybarvit podle předlohy. V prezentaci se také seznámily s postupem tvorby a pak už se pustily do výroby vlastní barevné housenky pomocí prstomalby a obtisků listů. Výsledkem byly opravdu krásné, veselé a barevné housenky.

Ve čtvrtek jsme opět začali výukovou prezentací, tentokrát zaměřenou na rozlišování pojmů „stejný“ a „jiný“. Děti se soustředily na zrakové vnímání a s pomocí zábavných úkolů hledaly například motýla, který je jiný velikostí nebo barvou, nebo naopak dvojice stejných motýlů. Poté jsme se blíže seznámili s nejčastějšími druhy motýlů, naučili jsme se jejich názvy a pozorovali jsme typickou kresbu jejich křídel. Děti si tak rozšířily slovní zásobu i s pomocí iPadů a začaly vnímat rozdíly v přírodních znacích. Své nové znalosti si ověřily v lavicích při práci s pracovními listy, které propojovaly učení a zábavu. Na závěr jsme se opět ponořili do tvoření – tentokrát jsme pomocí anilinových barev malovali jednotlivé druhy motýlů podle skutečných fotografií.

Projekt Motýli byl pro všechny nejen zábavný, ale také poučný. Děti rozvíjely nejen své znalosti o přírodě, ale také smyslové vnímání, jazykové dovednosti a vzájemnou spolupráci napříč třídami.

Zapsala: Mgr. Petra Machů